2011. június 12., vasárnap

Ribizlis pufókák



Pufóka lenne, ha lenne tarkedli sütőm. De nincs. Ezért nem annyira pufókák:)

Itt a ribizli szezon. Nagyon szeretjük, a többi más gyümölcshöz hasonlóan. Ribizlit használok gyümölcsleves alapnak,pitéhez,csak úgy megenni...Nagyon egyszerű elkészíteni, nem igényel különösebb rákészülést. Minden évben elkészítjük, az alaptészta variálható más gyümölccsel is. De apró bogyóssal a legfinomabb...

Hozzávalók:

-2 tojás
-10 dkg por cukor
-csipet só
-2 dl tej
-20 dkg liszt
-3-4 dkg vaj
- kb. 30 dkg ribizli


Elkészítés:

A tojások sárgáját a sóval meg a tejjel kissé felverjük, majd a lisztet is beledolgozzuk. Az olvasztott vajat belecsorgatjuk,a kemény habbá vert tojásfehérjét és a ribizlit beleforgatjuk. Az eredeti recept nem ír cukrot a tésztába, de a gyümölcs savanyúsága miatt én tettem bele 10 dekát. Egyszerűen belekevertem a tojásos , tejes masszába.
Ha van tarkedli sütőnk,vagy tükörtojás sütőnk, akkor azt kivajazzuk és a sütő mélyedéseibe kanalazunk egy-egy adagot. Kb.1,5-2 percig sütjük oldalanként. Ha nincs sütőformánk, akkor úgy mint én egyszerű teflon serpenyőben sütővajat olvasztottam, a tésztából evőkanálnyi kis halmokat tettem a forró zsiradékba és mindkét oldalát pirosra sütöttem.
Még melegen meghintjük porcukorral.


Ja, házi vanília fagyival isteni...

4 megjegyzés:

  1. Most aztán jól megcsiklandoztad az ínyemet! :)))

    VálaszTörlés
  2. A fagyit is otthon csináltad ?? Talkedlit anyám is sütött régen, lábatlan tyúknak hívta :):)

    Finomnak látszik.
    nekem is érik a ribizli, de Ágika ma eléggé lekopasztotta.

    VálaszTörlés
  3. Igen, igen...hasonló a te levendulásodhoz, csak tejszín és vaníliakivonat...
    Mi gyerekkorunkban kelt palacsintának neveztük.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...